Boquete Panama - Jaco Costa Rica

15 januari 2023 - Jacó, Costa Rica

Boquete Panama - Jaco Costa Rica

Na een week Panama-city per bus (8 uur) naar Boquete gereisd, diepgevroren aangekomen. Ik weet niet voor wie ze het doen maar de bussen worden zo heftig geaircooled dat een jas en muts geen overbodige luxe is, het toppunt was een bus die tot 10 graden koelde, zie de foto. Boquete is een klein bergdorp waar veel amerikaanse pensionadas wonen. Het is er (te) koel, 17-19 graden. Ben hier een aantal dagen met een amerikaan op pad geweest die hier al 18 jaar woont en veel land, een koffieplantage en een paar huizen heeft.. Een van zijn huizen(the Yellow House) op een magische plek aan de kust was na een langer verblijf in amerika geheel leeggeroofd inclusief ramen deuren en kozijnen.....en er woont nu iemand anders die er volgens de "nieuwe eigenaar" op het huis moet passen.
Er is weinig terecht gekomen van de geplande treks in Boquete, maar daarvoor ga ik beslist nog even terug met Ineke.

Besloten om toch maar naar een iets warmere plek te reizen. Jaco, Costa Rica,een tip van een ouder nederlands stel. Met een invulticket van Reisjunkie.nl een uitgaand vliegticket gemaakt noodzakelijk om binnen te komen. Het werd aandachtig bestudeerd maar gelukkig goedgekeurd door immigration. Ik vlieg zogenaamd 2 maart naar Medelin Colombia.....

Gisteren om 05:00 opgestaan om de langeafstands bus naar Jaco, Costa Rica te pakken. Dit lukte niet op de terminal in David, er was niemand die kon helpen en er was ook geen enkele Info over te vinden. Het gevolg was dat ik 2x een bus, een (te) dure taxie bij de grens en nog een bus in Costa Rica nodig had. De laatste reed Jaco vol gas voorbij opweg naar San Jose. Na enig geroep van mij stopte hij geiriteerd naast de weg, liet mij alle baggage onder uit de bus halen om uiteindelijk bij mijn spullen te komen..  daarna nog een wandeling van 3/4 uur naar het hotel, geen taxie te bekennen en 10 uur later op de bestemming. Pura Vida!?

Jaco is een soort Salou aan de kust
De prijzen zijn t.o.v. panama 2-3× zo duur, Het geboekte hotel zou volgens de foto's en beschrijving op het strand liggen, goeie reviews op booking.com. Top hotel als je tussen de 16 en 23 bent, party all night maar ligt ook niet op de beach....not restutiable, Pura Vida!?
Het strand is hier heerlijk en de zon schijnt vollop, 29 graden hier kan ik het wel een weekje volhouden en dan zien we dan wel weer.

Groet uit Jacos, Costa Rica.

1. Saskia:
    15 januari 2023
    Man wat een avonturen!! Leuk om te lezen!
  2. Egbert:
    22 januari 2023
    Hoi Saskia, grappig dat je me volgt! Een van de weinige van WZN volgens mij terwijl we eigenlijk niet zoveel samen werken. Pura Vida en groet uit Costa Rica.
  3. Willeke:
    16 januari 2023
    Ja blijf bloggen Tompie het is leuk om mee te leven
  4. Egbert:
    22 januari 2023
    Olla Willy, als het wil qua internet en spirit blijf ik, we, vanaf 8 februari dat zeker doen. Dikke tuut oet Costa Rica
  5. Geert:
    16 januari 2023
    jij bent goed bezig en beter weer ga lekker genieten van alles
  6. Egbert:
    22 januari 2023
    Hoi Geert dat komt helemaal goed. Dank je en groet uit Costa Rica!
  7. Hans Noldus:
    16 januari 2023
    Hoi Tom, goeie verhalen. Klink nie verkeerd, weekje 29 gr en zee. En slapen kan overdag op de beach
    (dat deden we als ik me goed herinner in Salou ook). Veel plezier!
  8. Egbert:
    22 januari 2023
    Hoi Hans het begin kan al niet meer stuk,ik vermaak mij prima, de tijd vliegt voorbij, slapen overdag op de beach zou kunnen, je bent dan wel bij je eigen crematie aanwezig... de zon is net iets anders dan in Salou. Een van dezer dagen een keer whatsapp beeldbellen? Ik ben vandaag met een makelaar een aantal woningen gaan bekijken hier. Pura Vida staat mij wel aan
  9. Stefanie:
    21 januari 2023
    Wat heb ik moeten lachen om.je verhaal. Echt op reis 😀 leuke foto's ook. Die hond...
  10. Egbert:
    22 januari 2023
    Hoi Stefanie, ja grappig he, die hond slaat alles, De vrouw die hem aan de lijn had keek er ook bloedserieus bij toen ik vroeg of ik een foto mocht maken...groetjes uit Costa Rica
  11. Ake:
    25 januari 2023
    Hoi Egbert, die hond is toch niet echt? Niet gefotoshopped?
  12. Egbert:
    25 januari 2023
    Hoi Ake, jawel hoor 100% echt de vrouw die ik in Panama-city vroeg of ik een foto van de hond mocht maken keek er bloedserieus bij😅
  13. Ineke:
    31 januari 2023
    Bijna onderweg …. Nog 2 dagen werken en 5 dagen opruimen … mijn koffer is gepakt. Hoe krijg ik al die lieve attenties van mijn collega’s mee …. In ieder geval in mijn hart!
  14. Willemien:
    9 februari 2023
    Egbert en Ineke, ontzettend veel plezier op jullie reis. Zelf vertrek ik bijna na Nieuw Zeeland, maar probeer jullie te volgen. Geniet!
  15. Egbert:
    16 februari 2023
    Dat gaan we doen. En jij lekker genieten in Nieuw Zeeland bij je dochter!
  16. Willemien:
    9 februari 2023