Feliz ano nuevo, gelukkig nieuwjaar

1 januari 2023 - Panama City, Panama

Gelukkig nieuwjaar🍾🍾🍾🍾🍾

Na een reis van ongeveer 18 uur, deur tot deur, gisteren om 17:00 in Panama aangekomen. Het tijdsverschil is 6 uur, Panama loopt 6 uur achter. Om 18:00 met een aantal mensen via whatsapp beeldbellen het nieuwe jaar in Nederland ingeluid.  Daarna een flinke wandeling gemaakt langs de boulevard met het idee om daar om 00:00 ergens mee te proosten op het nieuwe jaar in Panama. Er was echter niet veel te beleven, de Panamezen vieren het eerst thuis met familie en gaan dan pas rond 00:30 de stad in. Toch maar even terug naar het hotel gegaan om even een siësta te houden.

Vanochtend werd ik uit een soort van comateuze toestand wakker en heb in mijn slaap in de verte iets van vuurwerk meegekregen.......

Hierdoor was ik de enige en eerste gast in het restaurant van het hotel om 07:00 vanochtend? De serveerster keek me met een onderzoekende blik aan of ik wel goed was.

Maar goed, ieder nadeel heeft zijn voordeel, de oude stad, normaal vol met toeristen was een oase van rust wat toch een paar bijzondere plaatjes opleverde. De skyline met nieuwe gebouwen, naar het schijnt grotendeels gefinancierd met narco-dollars staat in schril contrast met het oude stadscentrum Casco Viejo.

De Panamezen zijn over het algemeen erg vriendelijk, mijn Duolingo Spaans begint al vruchten af te werpen. Het is ongeveer 29 graden overdag en snachts 22/23. Het is even wennen.Wat ook nog even wennen is, is het totale gebrek aan verplichtingen en structuur

So far so good wat de eerste dag betreft van "onze" wereldreis. "Onze" omdat ik helaas nog even moet wachten tot 8 februari waarop wij samen in Costa Rica starten.

Groetjes Egbert

1. Margreet:
    1 januari 2023
    Wat een andere wereld en temperatuur zit je nu. De skyline, bijzonder!
    Lekker relaxen Egbert en wennen aan het vrije leven 🍀🤗😘
  2. Egbert:
    1 januari 2023
    Hoi Margreet, dat gaat helemaal goed komen! Ik vind het nu al leuk dat jullie deze zomer bij ons Fase 10 komen spelen 😘😉
  3. Saskia:
    1 januari 2023
    Gelukkig nieuwjaar Egbert! Maak er wat moois van!
  4. Egbert:
    1 januari 2023
    Hoi Sakia dank je dat komt beslist goed, jij ook!! groetjes egbert
  5. Mio:
    3 januari 2023
    He Egbert.
    Nog een gelukkig nieuw en mooi jaar toegewenst.
    Wat leuk dat we via deze weg toch een beetje kunnen meegenieten en weten hoe het jullie vergaat.
    Ik houd je reislogger in de gaten en hoop dat je toch met enige regelmatig wat post, ik kijk er in ieder geval naar uit.
    Geniet van de ervaringen en natuurlijk van elkaar.
  6. Egbert:
    3 januari 2023
    Hoi Mio, leuk van je te horen! Jij en je familie ook een super 2023 gewenst. Is de Casa al klaar? Groet Egbert
  7. Marlies:
    5 januari 2023
    Hoi Egbert, jij ook van harte gefeliciteerd met de verjaardag van Ineke. Nog 35 dagen, dan gaat jullie gezamelijke reis van start en kan je samen proosten. Toch maar ergens een stukje Panameese taart proeven vandaag! Groet, Marlies
  8. Xandra:
    5 januari 2023
    Hoi broer, gefeliciteerd met de verjaardag van Ineke. Nog een dikke maand en dan kunnen jullie het alsnog samen vieren. De foto’s zijn prachtig, keep on posting :-) Liefs van ons xxx
  9. Egbert:
    6 januari 2023
    Hoi same, thx, ga ik doen, ik vertrek zondag naar Boquete, een uur of zeven in de bus naar een pesionada enclave met het hele jaar door een heerlijke temperatuur naar men zegt😄
  10. Alie:
    6 januari 2023
    Hey Limbo,
    Geniet ervan. Je hebt in ieder geval geen van deadline stress hooguit keuze stress 🤣🤣🤣
  11. Egbert:
    7 januari 2023
    Haha keuzestress ja, wat is de volgende plek, ik ga zondag naar Boquete, ik heb Panama-city wel gezien nu. Groet
  12. Ake:
    9 januari 2023
    Hoi Egbert, net de pc weer aangezet na een korte vekantie. Mooie foto's. Ik weet niet of het nog mag maar ik wens jullie heel veel succes het komende jaar en op jullie reis. We blijven het volgen.
  13. Egbert:
    9 januari 2023
    Hoi Ake tuurlijk mag dat nog, mag het hele jaar nog....dank je en leuk om van je te horen, groet uit Boquete
  14. Peter:
    13 januari 2023
    Hey Egbert,
    Misschien een beetje laat, maar ik zeg altijd “als het gemeend is, mag het het hele jaar” Een fantastisch 2023 toegewenst. Heb zo’n vermoeden dat het ook wel gaat lukken. Groeten Peter
  15. Egbert:
    14 januari 2023
    Hoi Peter, helemaal met je eens, van hetzelfde! Vooralsnog komt dat zeker goed, wel weer wennen aan het backpacken....😅leven uit een tas, afdingen,niet begrijpen waar je in godsnaam de bus moet vinden, enz,enz. Ik ben op het moment in Boquete Panama en vertrek morgen met de bus als alles goed gaat naar Costa Rica. Jullie ook een top en vooral gezond 2023, Groet uit Panama
  16. Marlies:
    15 januari 2023
    Hoi Egbert, je bent in Costa Rica gearriveerd lees ik. Stap voor stap zal t backpacken vast wennen. Veel plezier daar! Groet, Marlies
  17. Egbert:
    15 januari 2023
    Hoi Marlies, dat gaat zeker wennen! Hoe is het in Portugal? Alles goed daar en spreek je de taal al?